2015. október 06. 02:22 - Az 500 legjobb album 2 arca

222. Pixies – Doolittle (1989)

pixies_doolittle_300x300.jpg

Dönci

A Debaser mindjárt jól nyit, a Tame pedig viszi tovább a lendületet, a hörgősre torzított dalvég egészen kiválóra sikerült. A Wave of Mutilation zeneileg kicsit könnyedebb vizekre evez. Az I Bleed szavalása az eddigi leggyengébb pillanat (de az is működőképes, csak lelóg szerintem a lemezről). A Here Comes Your Mant már csak a bevallottan az R.E.M.-től lenyúlt „boxcar" szó miatt is muszáj szeretni. :) Mellesleg az egyik legjobb popszám a világon. A Dead kellemesen kaotikus, bár koncepció szerint én nem tettem volna épp a legpoposabb dal után. A Monkey Gone to Heaven érthetetlen okból sláger. Mármint jó szám, csak nem slágeres. A Mr. Grieves viszont érthetetlen okból nem sláger. A La La Love You megint kaptiális sláger kellene, hogy legyen. A No. 13 Baby is király, és a There Goes My Gun is fergeteges. A Hey sajnos elég gyenge. És az utolsó 2 szám sem bika. Ez lehúzza 8-asra.

A- (8)

Lepa

Kiemelkedő kezdés a Debaser, nagyon bejövős szám. És a második-harmadik ugyanolyan jó. Az I Bleed hangulata már betegesebb, az énekes énekstílusától meg szerintem még a blinkes Tom DeLonge is vett át valamit (sokan mások is). A Here Comes Your Mant ismertem, sláger. A Monkey Gone to Heaven is jó, de rossz szám nem is volt eddig. A Crackity Jones vadsága is bejön. A La La Love You könnyedebb, vicceskedőbb, jól jön a lemezen. Meg a női vokálos számok is jól esnek, pl. a Hey. A Silver hangulata is egyszerre szürreális és zseniális. Az utolsó se ront rajta. Lehet, hogy csak pont ideális hangulatban vagyok ehhez a lemezhez, de nekem tökéletesnek tűnik – végre beindultak az igazán jó lemezek!

A+ (10)

Pedálember Achievement

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://500legjobb.blog.hu/api/trackback/id/tr37895122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása