2019. május 10. 00:20 - Az 500 legjobb album 2 arca

20. The Offspring – Ixnay on the Hombre (1997)

the_offspring-ixnay_on_the_hombre_400x400.jpg

Dönci

1997-ben valószínűleg ezt a lemezt hallgattam a legtöbbet a nemzetközi porondról. Csak a B oldalára azt hittem, hogy az A (mert akkor még kazettákat másoltunk), és jó sokára döbbentem rá, hogy hazugságban éltem. :D Akkor a Mota volt a kedvencem, meglátjuk, ma melyik fog meg igazán. Egyébként a zenéről az érzelmi kapcsolaton kívül nem feltéltenül lehet szuperlatívuszokban beszélni, de az tény, hogy a leginkább slágeres punklemezek egyike – értsd: Ramones-i magasságokba hágtak a srácok. Minden egyes dal sláger. Akkor is, ha káromkodnak benne, akkor is, ha bárki tud ilyet írni (csak írnának még többen ilyeneket). Fú, ez mennyire király lemez még mindig, meg is hallgatom még egyszer, mielőtt dalt javaslok. :D Másodjára is midnent javasolnék, úgyhogy böktem egyet.

Ha csak egy számra van időd: Amazed

Lepa

Döncihez hasonlóan az én serdülőkoromban is fontos szerepet játszott ez az album, ezért is végzett ilyen magasan a listánkon; bár zeneművészetileg nyilván nem egy szinten áll Tori Amosszal vagy Nick Cave-vel. Viszont minden megvan benne, amit a nagyközönség által is fogyasztható punktól elvárunk: arculcsapós energia, slágeres dallamok, vagány szövegek, tökös riffek. A The Meaning of Life az elején igazi energiabomba, tökéletes kezdőszám (nem számítva az Disclaimer intróját, bár az után talán még jobban üt). Utána pedig a Mota intrójától dobhatunk hátast: ennyire egyszerű, már-már ősemberes dobolást ritkán hallunk, és mennyire működik a dal elején! A klipes slágernóta a Gone Away, bár bevallom, nekem az kevésbé kedvencem. Viszont a csúcsdal egyértelműen az All I Want, ami az Offspring egyik legtradicionálisabb punkdala zeneileg és szövegileg. Csodás vokálharmóniák, extramagas ének. (Fun fact: anno a zenekarommal felvettük a repertoárba, de gyorsan le kellett venni, mert nem tudtam elénekelni. Nem is az volt a baj, hogy extra magasra felmegy, mert az még néha sikerült, de nem bírtam levegővel, mert rohadt sokáig tartani kell a magasakat. Szerencsére utána láttam olyan koncertfelvételeket, ahol Dexter Holland se bírja levegővel, szóval megnyugodtam.)

Ha csak egy számra van időd: All I Want

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://500legjobb.blog.hu/api/trackback/id/tr514813820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása