2016. március 24. 07:00 - Az 500 legjobb album 2 arca

52. Al Green – Greatest Hits (1975)

al_green_greatest_hits_300x300.jpg

Dönci

Jé, az első szám eléggé tetszik, jó kis ritmusa van. A Call Me (Come Back Home) meg tisztára valami '70-es évekbeli film hangulatát hozza (vagy egy Tarantino-filmét, mondjuk a Jackie Brownét). Eléggé bejön az is. Az I'm Still in Love with You is nagyon tetszik, és a Here I Am (Come and Take Me)-ben sem találok kivetnivalót. Háhá, a Let's Stay Together meg benne volt a Ponyvaregényben. Éreztem én, hogy tiszta Tarantino ez a muzsika. :D Mellesleg buktam a virginséget. Sebaj. Elég hangulatos a többi szám is amúgy, amit nem emelek ki. Értem, miért került rá a listára, bár én nyilván nem vettem volna fel, hiszen válogatás. De mindegy, hozott anyagból dolgozunk. :) A hetes és a nyolcas között gondolkodom, de mivel válogatás, így maradok a hetesnél.

B+ (7)

Lepa

Hát igen, a szokásos R&B, illetve soul reprezentáltatja magát ezen a lemezen. Sajnos sok ilyen album végighallgatása után se érzem magam a műfaj szakértőjének, nekem egy kaptafa, de énektudás kétségtelenül kell hozzá, és ennek Al Green nincs is híján. De kevés szám vonja magára a figyelmemet. Az I Can't Get Next to You kicsit más, inkább bluesos. A végén van egy ultramagas hang, amiről nem tudom eldönteni, hogy vonyító gitár vagy (vonyító) ének. De amúgy kevés kiemelkedő pillanatot hallok. Ez semmiképp sem top 100-as album az én értékrendemben. 

B- (5)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://500legjobb.blog.hu/api/trackback/id/tr678499076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása