2018. július 23. 03:11 - Az 500 legjobb album 2 arca

311. Placebo – Placebo (1996)

 placebo-placebo_400x400.jpg

Lepa

Az első album sok zenekar esetében még csak útkeresés, mások viszont egyből leteszik a névjegyüket vele a zeneipar nagy asztalára. Szerintem a Placebo egyértelműen az utóbbi kategóriába tartozik: ezen a címtelen albumon egyből úgy szólnak már, ahogy később is, a stílus is gyakorlatilag kialakult. Ebben mondjuk közrejátszik az is, hogy Brian Molko énekhangja szinte védjegy lehetne, de az is, hogy bár albumról albumra fejlődnek, és a hangszerelés mindig egyre szebb és jobb, azért meghatározott keretek között mozognak. Van egy jól behatárolt stílusuk, ami viszont nagyon nyerő receptre épül, legalábbis engem minden lemezükön megvesz legalább 3-4 szám (ezen inkább 7-8). Amúgy nem hiszem, hogy sok olvasónknak be kéne mutatni a zenekart: sokszor jártak Magyarországon, bár én valamiért éppen Ausztriában láttam őket először (és remélem, nem utoljára). Néha elfelejtem, miért is annyira jók, és amikor újrahallgatom, egyből rájövök. Zseniálisan sötét és kiábrándult hangulata van ezeknek a számoknak, mégis egytől egyig fülbemászóak és energikusak.

Ha csak egy számra van időd: Teenage Angst

Dönci

A Placebo valahogy a glam rock, a punk és a '80-as évek new wave irányzatát vitte tovább vagy összegezte, és első lemezük mindezek határára tempójában is elég vegyes lett. Viszont a slágereik már ekkor megkérdőjelezhetetkenül erősek voltak. Az én kedvencem mégis a Bionic marad erről a lemezről, mert az volt az első dal, amit hallottam a zenekartól, amikor a német Viva 2-n belebotlottam egy koncertjükbe '98-ban. Teljesen magával ragadott az az energia, amit hoztak. Egyébként azt aláírom, hogy Brian Molko hangja már a nyitó Come Home alatt kivághatja a biztosítékot sokaknál, mert kellőképpen nyávogós, viszont vitathatatlanul ezer közül felismerni. Az pedig bő 20 évvel ezelőtt külön ízt adott egy formációnak, ha volt benne egy meleg, egy biszexuális és egy hetero is. Bulikezdéshez is jó lehet legalább a lemez fele, viszont mindenképp a teljes művet ajánlom az egyedi énekhangok és gitárzenék kedvelőinek.

Ha csak egy számra van időd: Bionic

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://500legjobb.blog.hu/api/trackback/id/tr6414119429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása